سخنگوی مرکز مبادلات ارزی درباره اولویت کالایی گروه هشتم گفت: با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاد و نقطه‌نظراتی که بخش خصوصی و دولتی و همچنین اصناف، اتحادیه‌های دولتی و فعالان اقتصادی داشتند، مقرر شد که گروه کالایی هشتم مجددا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بازبینی و غربالگری قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، صمد کریمی با اعلام این مطلب افزود: بدیهی است که به محض اینکه این موضوع نهایی شود آن را به بانک مرکزی ارسال خواهند کرد و ما در پورتال ارزی لحاظ می‌کنیم و بعد از آن براساس لیست اعلامی نسبت به تأمین ارز اقدام می‌کنیم. وی ادامه داد: اکثر تقاضاها هم‌اکنون به مرکز مبادلات ارائه می‌شود و بازار آزاد نیز با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای شبکه صرافی‌های مجاز انجام شده نمی‌تواند دامنه نوسانات را تغییرات چندانی بدهد. کریمی با بیان آنکه، ‌بانک مرکزی از نیمه دوم سال‌جاری با سیاست مشخص وارد بازار ارز شده است، گفت:‌ راه‌اندازی مرکز مبادلات و پوشش تقاضا از مهم‌ترین برنامه‌های بانک مرکزی بوده تا متقاضیان بازار آزاد کاهش یابند.

خبر دیگر اینکه بانک مرکزی دیروز نرخ انواع ارز را در مرکز مبادلات اعلام کرد که براین اساس نرخ مبادلاتی تمامی ارزها به جز وون جمهوری کره نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. این گزارش می‌افزاید که نرخ هر دلار در این مرکز دو هزار و 535تومان تعیین شد که نسبت به روز یکشنبه‌ شش تومان کاهش یافته است.

همچنین بانک مرکزی در روز جاری قیمت مبادلاتی هر یورو را در مرکز مبادلات ارزی با 11تومان افت نسبت به روز گذشته سه هزار و 278تومان تعیین کرد. نرخ مبادله‌ای هر درهم امارات متحده عربی 690 تومان، لیرترکیه یکهزار و 408تومان، روبل روسیه 80 تومان، روپیه هند 47تومان، یوآن چین 406تومان و یکصدین ژاپن سه‌هزار و 180تومان اعلام شد.

کد خبر 189560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز